El grup d´ètica de la camfic ha elaborat un nou documento amb el títol: La tutorització de residents: la força de l´exemple

Aquest és l’onzè document dels anomenats pel nostre grup “Reflexions de la pràctica quotidiana”, documents que pretenen ajudar a tots a fer la reflexió ètica, amb els seus dubtes i algunes respostes, sobre els diferents aspectes que hem d’encarar en el dia a dia.

En aquest cas, parlem de la docència. La introducció ho deixa ben clar:  L’ensenyament, la formació, l’assessorament i l’avaluació dels nous metges són importants per garantir la cura dels pacients ara i en el futur. No és, per tant, un simple deure vers altres companys, sinó també un deure social. Tots els metges tenen el deure moral de supervisar-ne l’aprenentatge i compartir amb ells els seus coneixements per a una bona atenció dels pacients. Però per ser una bona metgessa de família no és necessari dedicar-se a la docència, i no tots els professionals tenen habilitats per ensenyar. Tots els metges de família tenen el deure de participar en la formació de residents, però no tots s’han de dedicar a la docència com a tutors.

Desitgem que pugui ser d’ajuda, tant individualment, com col·lectivament  per a aprofundir i millorar un dels aspectes del perfil de la medicina de família.

 

ÉTICA DE LA DOCENCIA

 

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s